GDI – Global Domain International (satu pertanyaan)
Catatan Rawak - Penulis: rohaizad - Kategori: Domain, Internet - Tarikh diterbitkan: November 2, 2009 online
Ada satu email yang masuk dan terus bertanya:
- En Rohaizad, apakah pendapat encik mengenai program GDI?
- Mengapa En Rohaizad tidak membuat program GDI?
- Saya lihat program GDI semakin mendapat sambutan….“
Sebenarnya program ini dah lama dah. Cuma di Malaysia sahaja baru panas. Tapi takperlah, sekarang giliran En Rohaizad pula ingin bertanya:
- Kalau En Rohaizad ingin menubuhkan satu group baru GDI di Malaysia, adakah ianya akan mendapat sambutan?
- Jika benar, En Rohaizad hanya memilih 10 orang sahaja untuk GROUP PERTAMA`nya. Selepas group pertama ini dibangunkan dengan sukses, barulah 10 orang kedua akan di bentuk (group ke-2). Group by group.
- Kesimpulannya, ada sesiapa di sini yang sudi untuk duduk di bawah group Rohaizad?
Jawapannya ada di dalam kotak komen di bawah. Dipersilakan….



org2 GDI wajib jawab ni..
kalau ijad join, mesti ramai yg follow
sorry boss…. tak jawab pun soalan yg 3 tuh
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 5:37 pm
No problem… macam yang dikatakan dalam tajuk di atas:
(satu pertanyaan)
Fatin Pauzi Reply:
November 2nd, 2009 at 10:04 pm
Ijad, meh la join GDI ngan saya. heheh
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 10:02 am
Sayang, abang dah lama ada akaun GDI. Tapi tak aktif … hahahaha
Fatin Pauzi Reply:
November 6th, 2009 at 11:32 am
La, ye ke, bang? Kenapa tak aktif ek?
rohaizad Reply:
November 8th, 2009 at 9:08 pm
Sebab dah fokus pada projek-projek lain… huhuhuhu
apa benda plak ni…
malas nak amik port jek w/pun pernah dgr b4 ni…
tapi, kalo under encik rohaizad, ramai le yg angkat tangan tu….
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 5:40 pm
Sebenarnya kalau ikutkan, memang tak larat nak buat pun…. huhuhuhu
* KOMITMEN JITU amat penting untuk program-program seperti ni. Bukan mudah.
** Kalau tak, memang makan sumpah serapah downline je nanti. Duit dah dapat, tapi downline terkapai-kapai. Itu yang harus di elakkan.
*** Sekadar bertanya sahaja
Yusri Reply:
November 15th, 2009 at 3:52 pm
saya setuju ngan Izad dalam hal ni…kita jangan tamak …orang tamak selalu rugi…cuba study betul2 apa bisnes internet yang paling sesuai dgn kita dan fokuskan pada itu saja dulu sehingga betul2 berjaya dan selepas tu terpulanglah….contohnya En Izad kita ni…
Jad, Aqif mesti ada jawapan untuk pertanyaan kau ni. Aku pun tertanya-tanya jugak. Qif, apa lagi, kasi sponsore kami disini. Kihkihikih
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 6:08 pm
Kejap lagi muncullah tu…
Aqif Reply:
November 2nd, 2009 at 6:08 pm
Dah agak mesti bro boy_bersahaje muncul punye.
Actually perniagaan ini sama seperti perniagaan yang lain dan ianya adalah MLM (Ya! Multilevel Marketing) tetapi menggunakan medium pemasaran internet.
Rasanya kalau nak penerangan lebih boleh layari website aqifstrategi.com dan dapatkan informasi tentang GDI.
PERINGATAN!
Jangan buat keputusan terburu-buru oleh kerana melihat screenshot pendapatan yang banyak gile tu. Semuanya memerlukan usaha dan fokus.
Nak menjadi usahawan, kena ada mentaliti seorang usahawan. X gitu pengunjung Rohaizad dot com?
Aqif Reply:
November 2nd, 2009 at 6:13 pm
Btw, lupa nak tekankan. Perniagaan GDI (atau MLM yang sewaktu dengannya) is about quality, not quantity.
Ramai yang mengejar untuk sponsor downline. Tetapi ramai yang lupa untuk mendidik downline mereka. Sebab itulah sedar x sedar, tetibe sume dah out.
Jadi fokuskan pada downline anda. Biarpun 4 orang je anda sponsor. Tapi kalau 4 orang ni jadi hebat? X ke menguntungkan tu?
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 10:01 am
Betul… betul… itu yang patut di highlight kan.
Mohd Razil aka Abangmali Reply:
November 5th, 2009 at 1:55 pm
Salam kpd Aqif n kpd semua pembaca SETIA BLOG SIFU IZAD nie …,
Apa yg Aqif katakan tu benar tetapi kita nie asyik cakap pasal MLM jer bila kaitkan dgn GDI. Walaupun GDI menggunakan pemasaran berbilang peringkat (MLM) tetapi ia lebih kepada MULTI-TIER AFFILIATE sistem.
Saya rasa ramai ahli affiliate sedar akan perkara ini.Ada beza ke MLM dan MTA nie … bezanya tak der la apa sangat …!Cuma dr segi pembayaran dan cara sistem penggiraan komisyen mungkin ada perbezaan yg ketara? Contoh spt sesetengah syarikat MLM ada memperuntukkan bayaran untuk “pairing bonus” … Saya rasa kita boleh fikirkan apa yg saya nak sampaikan.
Satu lagi,GDI nie sesuai utk mereka2 yg betul2 berminat utk membuat pelaburan jangka panjang sahaja.Kebaikan GDI terletak pada produknya iaitu membekalkan kependekkan domain .ws dan hosting yg fleksibel. Kebanyakan yg join GDI tidak nampak perkara ini , banyak antara kita hanya tumpu pada program jana wang yg ditawarkan saja (hakikatnya sukar nak dapatkan bayaran jika anda malas dan tak sanggup nak buat promosi).
Bagi newbie yg berminat utk menjual produk secara online bolehlah menggunakan kemudahan ini untuk bertatih-tatih belajar membina laman sesawang anda. So , secara tak langsung kita dah boleh jana pendapatan melalui kaedah yg lain dengan kemudahan yg disediakan GDI. Kalau nak harapkan komisyen yg ditawarkan mmg sampai bila pun tak akan berjaya utk ke “Financial Freedom”.
oh , terima kasih bro Izad kerana benarkan saya meneruskan penulisan saya nie…
Satu perkara yg saya ingin kongsikan bersama para penggiat jana wang secara online yg BERMINAT DENGAN GDI … “GDI ini program yg AMAT BAIK utk melahirkan USAHAWAN IT , tetapi jika anda inginkan pulangan pendapatan lumayan dalam masa yg terdekat … GDI bukan tempatnya yg sesuai”.
Bagi yg telah menyertai GDI , silalah gunakan kemudahan hosting dan domain yg diberikan untuk belajar dan membina laman sesawang anda. Gunakan semaksimum mungkin dan terokai sendiri web hosting yg disediakan. Banyak benda kita boleh buat dengan ciri2 kemudahan yg GDI sediakan. Selagi ada INTERNET selagi itulah ada GDI , insya’ALLAH.
Thanks bro Izad kerana memaparkan komentar saya ini. I luv u bro … erm , bila ada kursus smart blogging lagi yer?
Salam sukses .
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 10:00 am
Kursus Smart Blogging hanya akan di beritahu kepada mereka yang telah menghantar nama di laman web http://www.SeminarBlogging.com
Thanks for the omen anyway
Salam bro Ijad. Kalau bro join awal2, dah lama saya join bawah bro.
Tapi sebenarnya ramai yang memandang enteng perniagaan ini. Ingat mudah je. Semua perlukan usaha yang berterusan.
Jadi kepada para usahawan GDI, teruskan usaha anda dan jangan mengaku kalah.
P.S: Bro ijad, apakah keputusan anda? adakah anda akan menyertai GDI atau tidak? (jeng jeng jeng!)
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 6:08 pm
Sebenarnya dulu lagi dah registerm cuma tak aktif sebab jiwa lebih kuat kepada blogging.
Tapi, nantilah… manalah tau kalau esok Nora Danish kata dia nak buat GDI, maybe akan aktif balik kot… huhuhuhu
Aqif Reply:
November 2nd, 2009 at 6:10 pm
Nora Danish dah buat GDI bro.. Die join bawah saya.
Ape lagi? Meh la..hehehe..kang melepas permata yang dicari. Hehehe
**sekadar berlawak
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 6:12 pm
Hahahahahah…..
p/s: berdegup jantung nih..
Mantra Reply:
November 2nd, 2009 at 7:32 pm
Kalo bro ijad nak join confirm! confirm nora akan call bro suh jadi downline dia hak3X
JimieRay Reply:
November 5th, 2009 at 3:23 pm
Aqif… Ko pandai yer buat gempaq. Kalau betul Nora Danish join bawah ko mesti berbulu jer tinga Rohaizad. Hehee….
Aqif Reply:
November 5th, 2009 at 7:44 pm
Hehe..saje je nak umpan abg ijad.
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 9:53 am
Jangan Aqif… putus sedara nanti… hahahaha
NurulFarhana Reply:
November 3rd, 2009 at 9:36 am
haha… nora danish lagik.. nway i doakn.. mane tau jodoh kan.. kan…. hehehehe….. (tumpang laluu)
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 9:54 am
Alaaa… main main je sebenarnya. Bukan betul pun.
NurulFarhana Reply:
November 6th, 2009 at 9:57 am
hehehe…….
Salam tuan-puan semua…
Salam bro Izad… congrates.. blog tuan memang saya minati.. tiap hari lawati … padat dgn info2 dan entry terbaru… syabas bro…
Memang hangat GDI sekaranag ni… saya pun dah agak lama kenal GDI ni.. seingat saya sejak 2005..tapi memang buat tak port je.. sekarang pun dapat banyak offer dari kawan2.. tapi memandangkan saya lebih suka fokus pada satu perkara.. maka tawaran terpaksa ditolak.. takut nanti yg dikejar tak dapat yg dikendung berciciran…
pada saya apapun yg kita buat perlu ada komitment dan kesungguhan… dan paling penting… MINAT..
pandangan jer….hehehe..
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 6:32 pm
Bang Zaki,
Saya suka benar dengan pepatah lama yang abang Zaki guna:
“takut nanti yg dikejar tak dapat yg dikendung berciciran…”
Mendalam maksudnya dan sesuai untuk orang yang tidak boleh fokus pada banyak bidang dalam satu masa seperti saya.
denaihati Reply:
November 2nd, 2009 at 6:56 pm
Cuma kehebatan ICT ni boleh membantu kita buat 2-3 kerja dalam 1 masa…
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 7:43 pm
Yup, itu sudah semestinya.
capth Reply:
November 2nd, 2009 at 9:18 pm
Sebelum ni memang semua nak buat tapi satu pun tak berhasil adalah lebih utama fokus kepada satu-satu perkara sehingga berjaya… dan pas tu bolihlah kaji peluang yang lain pula..
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:20 pm
Tuh dia… satu nasihat yang baik dari senior
motokriss Reply:
November 4th, 2009 at 1:17 pm
hahaah…
saya sedang mengalami yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran..
bila di kaji balik sememangnya kesilapan sendiri. semua nak dicuba tapi tak dibuat sampai habis. fokus teramat penting. Buat sampai abis..peluang memang banyak. tapi jangan tamak.
“alang2 menyeluk peksam biar sampai ke pangkal lengan”
heheheh pengajaran untuk yang lain
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 9:53 am
Yang penting, semangat untuk teruskan apa yang dilakukan
Itu kalau ada pun dah cukup untuk menghancurkan sebiji batu sebesar rumah.
siswaniaga Reply:
January 30th, 2010 at 10:21 pm
pepatah tu la mengajar kita agar fokus dan jangan tamak dalam menjalankan apa saja jenis perniagaan…
tapi yang menjadi masalah kita selalu buat keputusan tanpa ilmu yang cukup, terburu-buru, nak cepat jer… dan tak memikirkan risiko yang bakal kita hadapi.
GDI memang dah lama tapi konsep bisnis nya bagus terutama kalau buat kerja dalam 1Team @ http://www.bestgdi.com/?id=denaihati . Semuga yang join sukses dan doakan aku juga sukses.
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 7:45 pm
Apa yang penting?~~
- Kerjasama…. ~~~
erm..aku tengok cambest..tapi kalau sesuatu perkara kita buat dengan fokus, mesti lebih hasilnya nanti..
bagi aku, kalau dah minat blogging tu dan dah dapat income darinya..passion untuk buat yang lain tu dh kurang rasanya..lagi satu,FOKUS kita nanti dah lain. Macam yang bro Aqif cakap, kena usaha kuat.Klau bagi bloggers..takut nanti blog tak update..income tah kemane..
buat apa yang kita minat, jangan buat apa yang orang lain minat..itu lebih penting kan?:P
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 7:44 pm
Tuh dia… satu penjelasan yang sungguh jelas.
GDI lebih kepada fokus dan networking. Hubungan antara downline dan sponsor kene kuat. Nak tak nak, kena ada group. Kalau tak, agak sukar sket nak dapat rentak dengan GDI nih..
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:20 pm
Apa yang penting ~~~~ kerjasama
titan Reply:
November 3rd, 2009 at 5:32 pm
yup. kerjasama antara group kita. Kalau gerak sorang-sorang. Pancitlah jawabnya..
Huhuhu… aku dah msk hrtu menatang nie tp aku x continue. Sesungguhnyer mencari downline nie mmg bkn bidang aku. Tunggu cikgu Ijad buka class utk cr downline lak br aku joined blk
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:19 pm
Hahahahah… itu “kalau”.
Tak bersedia lagi untuk join2 program MLM…
L
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:18 pm
Biasalah tuh… kadang-kadang masa juga adalah satu penghalang.
Pada mulanya ada terujanya. Saya bersependapat dengan saudara Aqif. Orang yang pernah berjuang di arena MLM pasti akan merasanya ‘how beautiful the business is.’
MLM is not about product or brapa byak kita sponsor. MLM is about people joining people and working together utk sma2 berjaya.-Life Changing Business Education.
Kalu dari segi Islamiknya, boleh refer blog Zaharuddin.Net
Baca Dlu sblm joint mana2 program. Yang penting ada keberkatan dan halal.
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:18 pm
Yup, itu yang sebetulnya
aku sbenarnya dah register dah… tp tak amik port gaks sbb perlu fokus dan masa…. anyway MLM ni aku kureng sket sbb dah banyak kali terkena…. mcm citer la….simpan je ler utk aku sudah la… anyway terpulang pd masing2 nyer pendapat….hehehe
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:17 pm
Kita juga belajar dari pengalaman. Sebab itu kita di syorkan untuk membuat pilihan yang terbaik.
aku tak join.. walaupun skrg ni ramai yg promote. Setakat ni takde MLN yg kekal utk aku. Tapi tak tau la utk korang
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:16 pm
Memang rezeki kita tidakkan sama. Tapi masing masing ada punca rezeki yang boleh di ketengahkan.
konsep MLM ke?
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 9:15 pm
Yup, konsepnya seperti MLM.
huu..aku ade jugak dgr..tp terus terang aku mmg x minat lgik kt gdi nie..fokus blogging dulu..’biar fokus,baru masyuk’..hehe..just my 2 cents
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 11:25 pm
Ada orang dia boleh fokus pada 2 jenis kerja dalam satu masa. Dahsyatkan?
p/s: kalaulah aku boleh buat macam tu…
hafiz Reply:
November 3rd, 2009 at 8:37 pm
huhu..tula..mcm org yg boleh tulis gune kedua2 blh tgn utk menulis dgn serentak..
ya…
saya baru daftar bawah network zambri nayan .
saya sedang develop system untuk network jaringan saya berkembang lebih cepat …
apa bila v2 kuasatwitter saya siap di edarkan ..
saya menggabungkan social networking dan beberapa teknik refererx ..
harap-harap siap cepat
biasa la budak teknikkal buat karang ayat plak dalam PDF …
hancuss…
Fazli Reply:
November 2nd, 2009 at 9:52 pm
pedagang IT, customer kuasa twitter dapat update percuma tak? hehehe… saya dah join dah GDI ni… sekarang ni sedang cuba memahami konsepnya…
Eh GDI ni cm MLM lh plk, nmpk konsep MLM tlh daplikasikn dblogging, emmmmm, isk2 konfuse2
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 11:23 pm
Mintak tolong Aqif jawabkan boleh?
Aqif Reply:
November 3rd, 2009 at 1:44 am
Salam siti.
GDI memang perniagaan “MULTILEVEL MARKETING” tetapi ia dijalankan secara online.
Berkenaan dengan blogging pula. Ia adalah salah satu cara untuk mempromosikan perniagaan GDI. Tujuan blogging adalah untuk membina kredibiliti dan menampakkan bahawa kita serius dan pakar dalam perniagaan tersebut.
Sama juga seperti blog Rohaizad dot com. Beliau mengetengahkan perihal “menjana pendapatan dari blogging”. Bezanya dengan “menjana pendapatan daripada GDI”.
Jadi, sudah pastinya abg Ijad kita kini dianggap sebagai pakar dalam bidang yang diceburi iaitu “menjana pendapatan melalui blogging”.
Saya penerangan ini dapat menjawab persoalan yang dikemukakan.
Salam kejayaan.
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 9:52 am
Semoga Siti dapat membaca komen Aqif ni
konsep dia sehingga 5 level. Level pertama tiada had. Cth: Izad join, Megat join bawah Izad, Zaki join bawah Megat, Zam…Zaki, Wanz…Zam, zool…Wanz. 10% komisen. Izad dapat $5(setakat Zool),Megat,Zaki,Zam,Wanz dapat $1 manakala Zool hehe. Izad bantu la sbg upline. Btl ke
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 11:22 pm
Nanti tunggu pakar GDI menjawabnya…
bab kata saleh yaakob I FOLLOW….tapi dia la kata aku xkata
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 11:20 pm
Teringat aku bedak dan minyak wangi Follow ME ~~~~
Aku tak minat. GDI ni bukan utk aku. Rata-rata aku lihat, semuanya menekankan mencari downline. Tak nampak pun mana bisnessnya.
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 10:46 pm
Tuh dia…. aku rasa inilah komen yang sihat untuk di jadikan perbincangan. Ada sesiapa di sini yang boleh terangkan di mana bisnesnya?
p/s: Azwan ni jarang kasi komen, tapi sekali kasi.. memang power!
Khairudin Reply:
November 3rd, 2009 at 12:00 pm
Bisnesnya di Website iaitu .ws singkatan bagi website. Produk utama sekarang domain. Faham2 la permintaan address di internet. Bisnes sekarang nak guna nama domain y sesuai. mana tau kot masa akan datang .com dah tak mashur!! bertukar kepada .ws . Fikir-fikirkan
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 9:51 am
Harap Azwan dapat membaca komen Khairudin ni
aku punye pengalaman yg kurang baik pasal MLM ni.
cukuplah sekali (byk kali jugak sebenarnye).
i’ll pass. malas nk layan.
kadang2 ayat punyer la manis mase melobi.
alih2… lu pikir la sendiri.
rohaizad Reply:
November 2nd, 2009 at 11:19 pm
MLM tu okay… cuma yang mengendalikannya tu yang selalu bermasalah. Masa dia nak kita sign up, macam macam. Bila dah sign up, lain pula masalahnya.
smartzul Reply:
November 3rd, 2009 at 1:22 am
Itulah masalahnya.
Ingat lagi tahun lepas. Ader member memperkenalkan aku dengan GDI..tapi memang tak bleh masuk kepala laa benda berkonsepkan MLM ni. Tak tau kenapa. Tetapi aku lebih suker berusaha sendiri daripada mengharapkan downline yang ramai. Cuma aku terfikir, jika senang kat atas pun, bayangkan die downline yang nun jauh di sana itu adalah ahli keluarga kita yang masih merangkak-rangkak. Aku tak sanggup. MLM bukan dunia aku..
Sblm ni aku ada juga mempertimbangkan nak masuk GDI, tertunggu jugak entry dari Bro Izad, dgn harapan kalau Bro kata ok, aku mmg join punya. Tp skg baca komen blogger2 yg lain.. tawar hati plak. Apa2 pun baik aku fokus dekat blog dulu sbb baru je nak mem’blogging’ tetiba buat benda lain plak.
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:16 pm
Tidak semestinya sebab kadang-kadang mungkin ada yang rasa ianya tidak sesuai, tapi apabila dah mencuba… terus berjaya.
Untuk mencuba, apa salahnya. Mana tau betul-betul kena dengan jiwa?
MLM guna konsep leverage & networking (lebih kepada networking berbentuk multi level).
Blogging pun boleh guna konsep leverage & networking juga. Macam mana? Yang tu kena fikir & kaji sendiri. :p
*GDI dan saya? Saya tidak akan join GDI. Secara ikhlas, saya tidak tahu apa2 mengenai GDI. Saya tidak akan join sbb ia tidak serasi dgn saya & matlamat bisnes saya. Saya berkata begini sbb telah mencuba byk MLM dan akhirnya sy akur bhw MLM bukan utk saya. Tidak semua peluang serasi & sesuai utk semua orang. Begitu juga blogging atau IM, tak semua orang boleh buat..
**Cuma sedikit pesanan ikhlas: Dalam mempromosi GDI (juga untuk apa2 perkara pun), jangan tekankan income yang belum pasti. Tapi, tekankanlah potensi pendapatan jangka panjang & bagaimana membina sebuah team yang kuat sebab dua kefahaman ini yg akan menjadikan sesuatu perkara itu berkekalan. Saya perhatikan, ramai yg menjanji income yg manis2, tp ia belum pasti. Saya rasa hukum janji sebegitu kita semua tahu dan jelas. Jgn memberikan harapan palsu kepada orang ramai, lg2 bangsa dan saudara seagama sendiri. Seperti kata pembaca lain, bila kita dah rekrut downline, jagalah mereka baik2.
Sekadar pendapat ikhlas saya.
Aqif Reply:
November 3rd, 2009 at 1:38 am
Saya setuju dengan pendapat saudara Zul 100%.
Assalamualaikum Tuan Rumah,
Sebelum saya membaca entry di atas, saya telah membaca dulu semua komen di bawah.
Tersenyum melihat telatah kita bertingkah pada peluang.
Terdetik untuk mengatakan sesuatu…
Namun akhirnya memilih untuk bertindak memburu impian…
InsyaAllah kita berjumpa dengan jawapannya setahun dari sekarang….
Salam ceria & Inspirasi
Assalamualaikum
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 8:37 am
Teruskan usaha anda. Jangan jadikan mereka yang tidak berapa suka dengan MLM sebagai “musuh” anda. Semua ada rezeki masing-masing.
Keep up a good work!
MLM sistem pemasaran yg bagus. Yg lebih penting, sepatutnya memasarkan produknya. Cth kalau kita dh mmg pkai produknya, x de masalah nk join MLM tu walau 2-3 tahun x de downline.
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:12 pm
Ada betulnya juga ulasan tu sebab jarang org fikir dari aspek pengguna itu sendiri.
No komen lagi pasal GDI ni…tak join lagi…
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:14 pm
Okay… faham .. faham..
GDI ni bagus..tapi cam bro ijad cakap, ikut rezki masing2..sape join, jangan bermusuh ngan sape yang x join..jaga downline elok2, bina network yang kuat dan bekerjasama..ia bisnes jangka masa panjang..
aku baru join. bawah bro Aqif..
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:14 pm
Teruskan apa yang telah di rancang kerana kita tidak boleh hadkan potensi diri. Cuma kalau katakan gagal, janganlah cepat putus asa.
Assalamualaikum Tuan Rumah,
sedikit tambahan…
Ayuh! jadikan bisnes sebagai asbab bertambahnya kawan dan bukan sebaliknya.
Lihat industri Banking, Lihat Industri Telekomunikasi, Lihat Industri Permotoran, masing-masing memasarkan produk/servis yang sama…semakin ramai yang bersaing semakin menguntungkan pengguna…
Semakin ramai yang menjalankan perniagaan GDI, semakin baik kepada prospek… dan tentunya kepada “leader” khususnya..
Salam ceria & inspirasi
Assalamualaikum
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:11 pm
Ada stylelah Fathuri ni kalau beri komen. Siap mukaddimah dan penutupnya sekali… thanks
banyak sangat program buat duit.aku cuma nak buat yang menjimatkan masa aku je.takut malam tidur cuma 3 jam je.apa2 pun kenalah aku kaji dulu.
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:10 pm
Pelan pelan kayuh….
kalo semua pengikut Rohaizad dot com masuk GDI, saya mahu jadi downline Rohaizad 1st level…
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:07 pm
Fuyooo… !
Sebenarnya dah banyak masuk promosi untuk sertai GDI ini, dari Bro Zamri Nanyan, Bro Aqif..dll…
Cuma ntahlah hati masih tak berminat nak sertai program yg berbentuk MLM ni.. Sb komitmen yg besar kena diberikan untuk rekrut downline…
Better fokus pada satu bidang dulu..
Sebelum ni, dah try adsense, MLM, dan banyak bende lain lagi.. Cuma semua tak menampakkan hasil yg begitu baik..
LAst skali, bjinak2 dengan jual Digital product sendiri, Alhamdulillah hasil lebih memberangsangkan..
So, buat masa ni, nk tumpukan bidang ni dlu..
GDI, mybe will be the next list..
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 7:07 pm
Satu perancangan yang memang patut dicontohi. Jika kita fokus dengan lebih mendalam, maka hasil yang akan diperolehi juga pasti lebih mengancam.
Panjang lebar bincang…aku nak jawab soalan ijad jek mengikut persen.Lagi pun ijad punya survey ni tak ramai yang jawab.
1.Ikut trafik rohaizad.com mmg dapat sambutan err…dalam 8% lah aku bagi.Follower ramai jad, walau niche blogging tak sama dengan ‘MLM’ follower fanatik ni luar jangkaan.Tapi kalau ada yang terbaca komen aku ni mungkin tinggal 3% jek.
2.10 yang pertama ni kalau ikut statistik jawapan kat atas,kantoi.Termasuk aku…(tak sudi)
3.Yang seterusnya pun kantoi jugak…termasuk aku.(tak sudi.)
kalo tgk jawapan kat atas siap ada yang promote ijad jadi downline lagi bukan nak suh jadi upline padahal ijad tanya sesiapa di sini yang sudi untuk duduk di bawah group Rohaizad?.
Sejujurnya tak ramai yang mampu mewujudkan jaringan yang besar bukannya tak sudi termasuk aku,ijad aku tak taulah…tapi aku yakin jawapannya sama sebab dia bertanya secara terus terang.
Bila tak mampu bina jaringan…
RM 420 untuk satu hosting dan domain setahun adalah satu pelaburan yang err kurang memberansangkan kot!Untuk blogger…
Tapi…ada tapi,RM 420 setahun untuk maintain bagi penggiat MLM adalah yang termurah aku pernah dengar…walau produk bagi sekali jek.
Hah!termurah…”tepuk dada tanya selera.”
rohaizad Reply:
November 3rd, 2009 at 8:30 pm
Woiiittt Along!
Lama tak dengar berita… hahahahah, apa khabar geng?
Hermmm… bagus juga estimation yang telah diberikan, tapi kalau ditunjukkan respons yang di hantar melalui email….pheewww… totaly different dengan komen yang diletakkan.
Apa pun, kita wajar membuat pilihan yang tepat untuk diri sendiri
Assalammualaikum..
Saya orang baru, tak pernah bergiat pun dengan blogging nie.. In fact selama hari nie cuma join social networking je mcm facebook..
Tapi bulan lepas, dapat invitation pasal GDI.. mula2 memang tak percaya.. tapi sayang pulak nak tolak buta2..
So saya kaji, tentang skim komisen, kesahihan company, produknya dan juga tentang cara nak promosikannya..
So far semuanya ok.. GDI dikelolakan sebuah kompeni US yang berkeupayaan membeli hak dot ws (.ws) daripada negara Samoa – saya ulang.. NEGARA!
Bermula dengan modal sebanyak US$4 juta, kompeni dapat meningkatkan modal kompeni kepada US$20 juta dalam tempoh setahun sahaja..
Bidangnya sangat luas – menyewakan domain dot ws dengan US$10 sahaja sebulan.. Contoh http://www.magik.ws, dengan 10gb memori dan juga 10 personal email..
Produk yang boleh digunakan sampai mati.. dan dengan kos yang sangat mudah..
Tapi kenapa orang yang buta IT macam saya join..
Sebab saya dah kaji sistem komisennya..
Saya seorang average joe dengan gaji bawah 2k.. jadi kalau program ini dapat bagi saya RM4774 sebulan.. sebenarnya lebih daripada besar.. tambahan pula SETIAP BULAN!
Apa yang perlu saya lakukan, adalah promosi offline.. atau cara yang paling kuno.. Invite pakai mulut..
Ikut calculation saya, saya cuma perlu 4 orang downline untuk Level 1 saya.. dan jika 4 orang ini buat perkara yang sama.. insyaallah jumlah yang akan terkumpul sehingga Level 5 ialah 1324 orang..
Saya
Level 1 – 4
Level 2 – 16
Level 3 – 64
Level 4 – 256
level 5 – 1024
JUMLAH = 1324
Komisen untuk seorang downline ialah US$1, nampak kecil pada mulanya.. tapi jika dilakukan dengan baik.. insyaallah ianya akan berkembang..
4 orang sahaja.. yang penting kualiti.. bukan kuantiti..
Hari nie dah 16 hari saya join GDI.. saya dah dapat 3 downline untuk Level 1 saya.. 75% daripada target saya iaitu 4 orang.. dan alhamdulillah semuanya berkualiti..
dan ada downline saya yang dah mula bawa orang masuk..
Apa yang penting… kerjasama..!
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 9:50 am
Kerjasama…. yup.. itu yang penting.
Wiraje Reply:
November 6th, 2009 at 10:33 am
saya join GDI pun bukan sebab nak kejar sangat komisen dia tu.. tapi alang2 buka internet ari2.. rasa macam terpanggil pulak nak cuba..
tambahan pula modal dia kecil sangat RM35.. modal pusing niaga nasi lemak tepi jalan pun lagi mahal daripada wat keje nie..
lagi satu, bleh tambah ilmu.. sebab gdi nie la saya kenal abang rohaizad, abang zamri nanyan, abang aqiff dll..
dulu tak tau pun paypal, auto responder, dll.. skang nie pelan2 kayuh..
apa yang penting.. niat..
rohaizad Reply:
November 6th, 2009 at 10:41 am
Yup.. teruskan dengan apa yang telah di rancangkan.
hari2 aku dapat email promote GDI..mulanya aku ingat ini satu scam sebab cara promotenya melalui spam…kepada penggiat GDI,janganla spam lagi inbox orang.
seriusly bukan nak promote,
dari gdi sy lagi suke infinitydownline
kalau nak join bisnes market luar
http://kliks.my/infinitydownline
hmm… bg wa laa kan….affiliate program adalah cara terbaik nak wat duit online. hanya fokus pd satu produk saje..and wat research ttg niche market.
lebih baik jd specialist pd satu produk dpd jual byk produk. itu kata sifu aku kat Wealthy Affiliate University.
” doktor pakar gaji lebih besar dpd general doktor ”
so be a specialist.
mai la blog aku:
http://www.kinghelmi.blogspot.com
nak berjaya dalam GDI, mesti kena ada strategi, jangan harap upline jer..coz konsep MLM memang camtuh… kalau korang masuk sebab “jatuh hati” dengan pendapatan upline korang, tapi tak nak buat bersungguh-sungguh, lupakan sahaja GDI.. no downline, no income
Wah,panjang lebar komen utk entry ni.Kalo MLM ni memang kena ambik tahu downline kita.Kalo tak,tak menjadi nanti.Jangan mula-mula ambik tahu tapi bila dah untung sudah tidak ambik kisah,itu yg kita tak mau.
Panjang benor orang komen pasal GDI kat sini.Saya dah siap satu ebook free untuk orang nak paham apa benda tu GDI.
http://www.shamsuriyadi.com/Buat_Duit_Dengan_GDI.zip
Yang penting kaji dulu la ye. Kalo rasa tak sesuai, jangan join. Konsep saya senang je. Take it or leave it.
nak gak..tapi xtau ape pun
Salam,
terpanggil pulak untuk tinggalkan komen setelah habis baca dari atas tadi…
GDI…GDI…GDI…
kenapa mesti fikir pasal 5 level tu?
Cuba fikir kalau kita dapat sewakan domain GDI kepada 100orang di level 1, ha kan USD100 setiap bulan kita dapat, tak payah fikir 2-3-4-5 tu.. sama je macam kita promosi produk dari clickbank…
Tapi apa-apa pun, cuba renungkan:
“Kalau kita berusaha kita akan tahu samada gagal atau berjaya, kalau kita tidak berusaha, untuk berangan menjadi gagal sekali pun kita tidak layak dan orang yang berjaya itu lebih banyak gagal dari orang yang tidak berjaya.”
Salam.
Banyak saya belajar pasal GDI dr komen di atas. Terima kasih sbb dpt gak panduan. Masih mencari-cari jln mana yg sesuai & kos effective bg new be mcm saya.
alhamdulillah..saya hampir sebulan join GDI ni…secara offline saya dpt downline 2 org(promote guna email jer)…walaubagaimanapn saya b syukur sbb saya dh dpt 2 org…ada yg join gdi hampir 3 bulan masih lg tidak mendapat downline…so kita b syukur dgn apa yg kita dpt dan teruskan usaha…
perlu di ingatkan GDI bkn lah tmpt untuk cepat kaya(klu rasa leh cepat kaya join gdi dlm masa beberapa hari/minggu lebih baik tinggallkan GDI jgn join…GDI ni long term punya income..skit2 lama2 jadi bukit..
rohaizad Reply:
April 1st, 2010 at 7:13 pm
Tahniah, semoga berjaya menjana lebih income di masa hadapan. Keep it up!
Maaf silap taip…bukan offline tapi ONLINE
salam..wah..rupanya bro ijad pun ada cakap pasal GDI..hehe…saya pun seorang yang agak anti pada MLM tapi suka pada produk MLM…tak salah kalau buat MLM tapi biar la buat tu berdasarkan produk..itu atas apa yang saya belajar..ni tak, buat GDI, kata produk website, tapi berapa ramai yang tekankan produk tu dari dapat income blablabla…apa salahnya tekankan pada produk tu?tak kira la apa MLM sekalipun, tekankan pada PRODUK bukan bonus..
contoh lain, mungkin agak lari tajuk, tapi still MLM…cuba tengok UNSTOPPABLE..asasnya adalah UPTREND, tapi dalam banyak-banyak promosi diorang buat, ada nak mengaku diorang UPTREND tak?hehe..sampai bila pun diorang tak ngaku sedangkan dalam website khairul r aka pengasas UNSTOPPABLE sendiri menyatakan kalau UNSTOPPABLE yang bukan dari UPTREND, itu bukan team dia..apa cerita..hehe..MLM is more about to head hunting to get their own profit…rata-rata, bila dah dapat banyak downline, goyang kaki, dan itu la yang sebenarnya di cari dalam kebanyakan ahli apa produk MLM pun…salah ke tanggapan saya? maaf la pada yang tersinggung..saya sendiri banyak guna produk MLM
bak kata nabil…lu fikir la sendiri
tepuk dada tanya la nafsu tu
rohaizad Reply:
May 17th, 2010 at 11:08 pm
Nice one Sofian!
Komen yang sangat membantu